Få hjælp til Netbank og Mobilbank
Hvis du har brug for hjælp til din Netbank eller Mobilbank, er du naturligvis meget velkommen til at kontakte kundeservice på 76 97 80 00.
Før du ringer...
Nedenfor har vi samlet en oversigt over kendte fejlmeddelelser samt en række spørgsmål og svar om Netbank og Mobilbank.
Se også vejledning til Netbank, hvor du bl.a. kan se, hvordan du laver en overførsel, skifter mellem flere aftaler, opretter budget m.m.
Åbningstider for support
Du kan ringe på tlf. 76 97 80 00 på følgende tidspunkter:
Hverdage: kl. 8-22
Lørdag, søndag og helligdage: kl. 11-20 (den 25. og 26. dec. lukket)
24. dec., 31. dec. og 1. jan.: kl. 10-14
Vær opmærksom på at vores Kundeservice yder support på brug og tilmelding af Mobilbank og Netbank men ikke på den tekniske opsætning af telefon eller pc.
Ofte stillede spørgsmål om
Netbank og Mobilbank
Ofte stillede spørgsmål om Netbank
Hvordan tilmelder jeg mig Netbank?
Hvad er KontoKig?
KontoKig er en mindre udgave af den almindelige Netbank. Med KontoKig kan du ikke overføre penge og betale regninger, men du har stadig mange andre muligheder. Du kan bl.a.:
- Se saldo og kontobevægelser på dine konti
- Se indhold, bevægelser og kursværdi på dine depoter
- Læse breve og meddelelser fra banken
- Kommunikere skriftligt med banken
- Sende filer og dokumenter til banken (krypteret)
- Oprette Beskedservice-aftaler
KontoKig virker på både computer, tablet og mobil. Det kræver blot, at du har adgang til internettet.
Hvordan underskriver jeg min netbankaftale digitalt?
For at underskrive din netbankaftale digitalt, skal du gå ind i dit underskriftsrum på www.banknordik.dk. Underskriftsrummet finder du i øverste højre hjørne ved at vælge linket "Log på" og herefter "Underskriftsrum" øverst på siden.
Skal jeg installere noget for at bruge Netbank?
Hvordan logger jeg på Netbank?
Hvad kan jeg bruge Netbank til?
Er min computer/tablet klar til Netbank?
Hvor meget kan jeg overføre i netbanken?
Du kan overføre så meget, som du har stående på din konto.
Beløbsgrænser ved straksoverførsel
Af sikkerhedsmæssige årsager er der en beløbsgrænse ved overførsel af større beløb via straksoverførsel. Hvis du har behov for at overføre større beløb, kan du vælge sammedagsoverførsel eller standardoverførsel.
Overførsel af større beløb
Hvis du ønsker at overføre større beløb, vil du modtage en sikkerheds-sms med en kode. Hvis du ikke har angivet et mobilnummer i netbanken, kan du ikke overføre større beløb. Du angiver dit mobilnummer i netbanken under "indstillinger/brugeroplysninger". Når du har angivet dit mobilnummer, skal du kontakte vores kundeservice på tlf. 76 97 80 00, så vi kan lave de sidste rettelser, så du kan overføre større beløb.
Hvad er fristen for at lave overførsler, hvis pengene skal overføres samme dag?
- Overførsler mellem egne konti i BankNordik, som du godkender inden kl. 19.30, bliver bogført samme dag.
- Overførsler til andres konti i BankNordik, som du godkender inden kl. 19.30, er til rådighed på modtagerens konto samme bankdag*
- Standardoverførsler til konti i andre pengeinstitutter, som du godkender senest kl. 19.30, er til rådighed på modtagers konto næstkommende bankdag.
- Sammedagsoverførsler** på en bankdag til konti i andre pengeinstitutter, som du godkender senest kl. 12.30, er til rådighed på modtagers konto samme bankdag*.
- Straksoverførsler** til konti i andre pengeinstitutter kan udføres døgnet rundt alle årets dage. Pengene er på modtagers konto efter få sekunder.
- Indbetalingskort, som du godkender senest kl. 19.30, er modtagers pengeinstitut i hænde næste bankdag.
Overførsler og betalinger til udlandet
- Overførsler til konti i udlandet, som du godkender inden kl. 13.00, er til rådighed overfor BankNordiks korrespondentbanker hhv. 2 eller 1 bankdag frem.
*Bankdag: er alle hverdage, hvor bankerne har åbent. Lørdage, søndage, helligdage samt Juleaftensdag og Grundlovsdag er ikke bankdage.
**Kontooverførsler udført som en sammedagsoverførsel eller straksoverførsel er gratis for kunder tilmeldt BankNordiks kundeprogrammer Nordik og Private Banking. Øvrige kunder kan tilvælge funktionen mod et gebyr. Gældende priser for BankNordiks services fremgår af prisbogen.
Hjælp til fejlmeddelelser i netbanken
Hvis du har problemer med fejlmeddelelser i netbanken, hjælper det ofte at rydde din browsers historik eller nulstille din browser.
Ofte stillede spørgsmål om Mobilbank
Hvordan tilmelder jeg mig Mobilbank?
Du skal desuden hente en gratis app med BankNordiks mobilbank via App Store eller Google Play.
Hvordan kommer jeg i gang med at bruge mobilbanken?
Hvem kan jeg ringe til for at få hjælp?
BankNordiks Kundeservice yder support på brug og tilmelding af Mobilbank men ikke på den tekniske opsætning af telefonen. For at få hjælp til opsætningen skal du kontakte dit teleselskab.
Kan jeg ændre min adgangskode og brugernavn?
Kan jeg tilmelde mere end én aftale?
Hvor meget kan jeg overføre i mobilbanken?
Du kan overføre op til 100.000 kr. ad gangen via mobilbanken.
Beløbsgrænser ved straksoverførsel
Af sikkerhedsmæssige årsager er der en beløbsgrænse ved overførsel af større beløb via straksoverførsel. Hvis du har behov for at overføre større beløb, kan du vælge sammedagsoverførsel eller standardoverførsel.
Sikkerheds-sms
Du vil ved overførslen modtage en sikkerheds-sms til det telefonnummer, som du har opgivet ved oprettelse af mobilbankaftalen. Hvis dette nummer ikke er korrekt, skal du logge ind i netbanken og registrere dit mobilnummer under "indstillinger/brugeroplysninger". Når du har angivet dit mobilnummer, skal du kontakte vores kundeservice på tlf. 76 97 80 00, så vi kan lave de sidste rettelser.
Hvilke funktioner har mobilbanken?
Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt adgangskoden?
Virker mobilbanken på iPad og Android Tablet?
Du kan dog også vælge at bruge den fulde netbank på din tablet ved at åbne banknordik.dk i en browser og logge på netbanken øverst til højre.
Skal jeg være kunde for at bruge mobilbanken?
Hvis du ikke er kunde, kan du bruge de funktioner, der ikke kræver, at du er logget ind, f.eks.: valutaomregner, find filial, find pengeautomat og kontakt.
Hvordan logger jeg på mobilbanken?
Kan jeg logge på med en almindelig telefonforbindelse eller 3g?
Kan jeg logge på mobilbanken med NemID?
Hvorfor skal jeg logge ind med NemID, når jeg tilmelder mig i mobilbanken?
Kan jeg skrive til min rådgiver via mobilbanken?
Er det sikkert at bruge Mobilbank?
Hvordan spærrer jeg mobilbanken?
Hvis du ønsker helt at fjerne din adgang til mobilbank, skal du slette mobilbanken på din telefon og fjerne funktionen i netbank. Det gør du under 'Aftaler' - 'Kundeaftale'. Vælg 'Tilmelding eller framelding af funktioner' og vælg herefter 'Smartphone' i toppen. Fjern alle aftaler og klik ok. Dette anbefales kun, hvis du slet ikke vil bruge mobilbanken mere. Hvis du kun vil spærre den for udefrakommende, skal du bare ændre adgangskoden.
Hvilken telefon skal jeg have for at logge på mobilbanken?
Virker mobilbanken på trådløst net / WiFi?
Har du brug for hjælp til din Netbank eller Mobilbank?
Ring til vores Kundeservice på